Het eerste nummer van het RSI-Magazine van dit jaar is net bij alle leden op de mat gevallen (of gaat dat binnenkort doen).

We besteden aandacht aan de proefschriften van Vera Baadjou en Laura Kok die RSI-klachten bij musici onderzochten. Beide dames bespelen ook zelf een instrument en zijn ervaringsdeskundige. Veel musici – of ze nu professioneel musicus zijn of amateur – hebben RSI-klachten, maar daar is binnen de opleidingen nauwelijks aandacht voor.

Ook Valerie Tillie, die vanuit haar beperkingen haar beroep Cesartherapeute koos, heeft RSI-klachten gekregen door haar gedrevenheid bij muzieklessen en op school. Valerie heeft met haar klachten leren omgaan en kan nu als ervaringsdeskundige anderen advies geven in het Advies- en BewegingsCentrum in Tilburg.

Verder een verslag van het onderwijsdebat van 26 september 2018, twee nieuwe RSI-coaches, RSI in de ogen en de vaste rubrieken van Yvonne Lankhaar, Zit met Pit!, Tip van Jip, Coach denkt mee en Pareltjes van George.

Tenslotte de rubriek Relax!, waarin redactrice Karin Jansen zich verheugde op de space-capsule. Ze dacht de ruimte in te gaan, maar het was een spa-capsule en zag eruit als een tosti-ijzer. In dit tosti-ijzer krijg je een waterjetmassage, met heel veel kabaal en daar werd Jansen niet echt relaxed van.

Het RSI-Magazine is de eerste zes maanden alleen beschikbaar voor leden. Daarna kun je het als pdf-bestand inzien en/of downloaden onder Nieuws/Archief RSI-Magazines. Wil je geen zes maanden wachten, wordt dan lid, dan krijg je onder andere dit nummer direct.