De Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen

De Nederlandse Vereniging van Arbeidsdeskundigen (NVvA) is de beroepsvereniging voor arbeidsdeskundigen. Een arbeidsdeskundige zorgt ervoor om zoveel mogelijk mensen op een verantwoorde manier aan het werk te houden of opnieuw te krijgen.

Wanneer kun je te maken krijgen met een arbeidsdeskundige?

Je kunt te maken krijgen met een arbeidsdeskundige als je langdurig ziek bent of bij re-integratie. Maar ook bij een (her)keuring van arbeids(on)geschiktheid door het UWV als je een WIA- of WAO-uitkering hebt.

Artikel Ad-Visie

De NVvA heeft een vakblad, genaamd Ad-Visie. In nummer 5 van oktober 2019 staat het artikel Van muisarm tot iPad-pols, met onder andere een interview met Joke Huisman, bestuurslid bij de RSI-vereniging. Daarin vertelt ze over haar eigen ervaringen met RSI-klachten.

Ook Nathan Hutting, die wij kennen van GRIP op KANS, vertelt over RSI-klachten. Op onze webpagina Behandelingen A-Z kun je er meer over lezen onder de Z, bij zelfmanagement.