Wie wil vrijwilliger worden?

Een kleine greep uit de uitdagingen die we je kunnen bieden: stukjes schrijven voor het magazine en de nieuwsbrief, onze website up-to-date houden, onderzoeken in de gaten houden, voorlichting geven, nadenken over de vormgeving van folders, fondsen werven, telefoondienst, bestuursfuncties, stand bemannen op beurzen…

De klussen zijn voor elk wat wils: voor denkers en doeners, luisteraars en schrijvers, techneuten en netwerkers. We helpen je als je hulpmiddelen nodig hebt en hebben begrip als je (even) niet kunt. Verder bieden we je regelmatig de gelegenheid om je bij te laten scholen en je collega-vrijwilligers te leren kennen.

Vrijwilligerswerk is leuk. Je leert (leuke) mensen kennen, je focust op wat je wél kunt in plaats van wat er niet meer gaat, je krijgt contact met andere leden en je steekt er nog wat van op ook!

Spreekt je iets aan? Heb je vragen? Wil je op een andere manier een steentje bijdragen? We horen graag van je. Mail dan naar vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

Vacatures

Wil je geschiedenis schrijven? Wil je iets betekenen voor lotgenoten?

Heb je plezier in schrijven en zorgvuldig formuleren? Wil jij je graag inzetten voor lotgenoten? Dan ben jij misschien de secretaris die wij zoeken!

De secretaris zorgt dat alle bestuurlijke zaken vastgelegd worden en is daarmee eigenlijk het ‘geheugen’ van de vereniging; oftewel, hij of zij schrijft geschiedenis.

De concrete taken zijn: het jaarplan en jaarverslag samenstellen, de agenda opstellen voor de algemene ledenvergaderingen en bestuursvergaderingen, notuleren en inkomende post behandelen.

De bestuursvergaderingen zijn maandelijks; vooral telefonisch, maar elk kwartaal ook op een centrale locatie in het land. Uiteraard worden je onkosten vergoed. We schatten dat je er vijf tot tien uren per maand mee bezig bent.

Naast een enthousiast team dat het bestuur vormt, bieden we een goede inwerkperiode, een onkostenregeling en garanderen we vrijwilligerswerk dat veel voldoening geeft!

Wij bieden

• Een leuk, enthousiast team;
  • Zinvol vrijwilligerswerk;
  • Onkostenvergoeding;
  • De mogelijkheid tot het volgen van cursussen.

Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op met Joke Huisman via vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

De RSI-vereniging is dringend op zoek naar nieuwe bestuursleden. De RSI-vereniging zet zich in om mensen met RSI-klachten te ondersteunen en hun belangen te behartigen. Bij RSI gaat het om pijnklachten aan armen, nek en schouders, die ontstaan door werk of tijdens een opleiding.

Per 15 mei 2021 verlaten twee mensen, na jarenlange inzet, het bestuur. We zoeken dan ook twee á drie nieuwe mensen, om de vereniging voort te zetten en te moderniseren. Het is steeds weer nodig om te kijken hoe de doelstellingen van de vereniging zo goed mogelijk vorm kunnen krijgen in de huidige samenleving.

Je hoeft geen ervaren bestuurder te zijn: besturen kun je leren, bijvoorbeeld door bij PGOsupport (gratis) scholingen te volgen. Bestuurswerk levert je voldoening op, een netwerk en boeiende ervaringen. Het kost geen geld; alle onkosten worden vergoed en er is ondersteuning door een administratiekantoor.

Het bestuur vergadert 1 keer per 6 weken. In normale tijden 4 keer per jaar centraal in het land en verder digitaal vanuit huis.

Ben je geïnteresseerd in:

• het organiseren van activiteiten voor leden en niet-leden;
  • communicatie met leden van de vereniging en anderen die RSI-klachten hebben;
  • belangenbehartiging en het onderhouden van contacten;
  • coördinatie van het werk van de vrijwilligers,

dan ben je van harte welkom.

Het bestuur is een team, we ondersteunen elkaar en zoeken ieders sterke kanten en voorkeuren.

Meer informatie, of weet je nu al dat je ons wilt komen versterken? Mail: postbus@rsi-vereniging.nl of bel 033-2471043.

Meer info: www.rsi-vereniging.nl.

Ben je een webwizard of wil je er een worden? Schrijf je graag?

Wil je helpen de website van de RSI-vereniging bij te houden met toonaangevende, onafhankelijke en up-to-date informatie over RSI? Heb je enige kennis van websites en WordPress, of wil je die kennis graag opdoen? Schrijf je makkelijk en vlot? Dan ben jij misschien de webredacteur die wij zoeken!

Een webredacteur onderhoudt een gedeelte van de website en zorgt dat deze de meest actuele informatie bevat. Je zoekt informatie, schrijft conceptteksten in overleg met de mediaredactie en plaatst de definitieve teksten online. Je kunt zelf kiezen welk(e) onderwerp(en) je oppakt.

Neem dan contact op met Joke Huisman via vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

Heb je een commerciële inslag? Leg je graag contacten?

Heb jij er plezier in om contact te leggen, per e-mail of telefoon? Wil je graag een meetbare bijdrage leveren aan de doelen van de RSI-vereniging? Dan ben jij misschien de aangewezen advertentiescout voor onze vereniging!

De advertentiescout regelt de contacten met huidige en toekomstige adverteerders die adverteren in de media van de RSI-vereniging. Op dit moment is het aantal adverteerders nog beperkt en de opbrengsten daaruit dus ook.

Met jouw hulp willen we deze opbrengsten vergroten, zodat we nog beter de belangen van RSI’ers kunnen vertegenwoordigen. We hebben al een lijst met mogelijke adverteerders die je als startpunt kunt gebruiken en een set van tarieven voor de verschillende media. Op basis hiervan kun je direct aan de slag!

Neem dan contact op met Joke Huisman via vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

We willen als vereniging meer mensen bereiken, om de informatie over RSI met iedereen te kunnen delen. Onze doelstelling is dat niemand meer RSI-klachten oploopt. Social media zijn hierbij onmisbaar.

Wil jij ons helpen om een groter bereik op te bouwen op Facebook, Twitter en LinkedIn? Weet je veel van één of meer social media, of wil je die kennis opdoen via cursussen?

Meld je dan aan via vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

Ben jij huisarts?

We vinden het belangrijk dat huisartsen naar ons doorverwijzen.

Hoe kunnen we het beste huisartsen bereiken met informatie over onze vereniging? Hoe trekken we de aandacht op de Huisartsbeurs? Wil je met ons een keer hierover brainstormen? We zouden je input zeer waarderen.

Heb je weet van wetenschap? Vind je het leuk om onderzoeksartikelen te lezen en te vertalen naar (korte) artikelen voor de nieuwsbrief, het magazine of de website?

Zou je liever literatuurscans uitvoeren naar recente publicaties over RSI-onderzoek, bijvoorbeeld via PubMed, of slim googlen of rss-feeds? Dat zou ons ook helpen. En zo blijf je zelf ook aardig op de hoogte.

Neem dan contact op met Joke Huisman via vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

Zin in een pittige vrijwilligersuitdaging?

We zoeken iemand die ervaring heeft in het journalistieke vak; die het leuk vindt om met enthousiaste vrijwilligers samen te werken en het blad, de nieuwsbrief, de site en de sociale media prachtig neer te zetten. Je bent een spin in het web met planmatige kwaliteiten en een ‘helikopterview’. Ook moet je knopen kunnen doorhakken.

Jij zorgt ervoor dat het blad volgens planning uitkomt, dat de website en sociale media relevant en up-to-date blijven en dat alles op elkaar aansluit. Je creëert een inspirerende omgeving, waarin alle talenten worden benut.

We realiseren ons dat dit voor een RSI’er veel gevraagd is. Daarom verwelkomen we ook kandidaten die delen van deze functie willen uitvoeren. Of misschien ken je iemand in je omgeving die hiervoor geknipt is, of heb je een tip waar we een geschikte kandidaat kunnen vinden?

Kijker gezocht

(Hobby)fotograaf die voor het magazine aansprekende en relevante foto’s maakt of zoekt. Dit houdt in dat je vier keer per jaar naar een gezellige redactievergadering komt en daarna zelf aan de gang gaat om foto’s te leveren. Aan een kleine digitale camera heb je al genoeg.

Ervaring met therapie delen

Ben je met een (nieuwe) therapie bezig en wil je jouw ervaringen met andere RSI’ers delen? We horen heel graag van je! Als je liever niet wilt schrijven, kunnen we je ook interviewen. Mail dan naar: mediaredactie@rsi-vereniging.nl.

Heb je tijd om mee te schrijven?

De website heeft een apk gekregen en is overgegaan naar WordPress. De vernieuwde site gaat uit van de bezoeker en wat die zoekt – niet meer van wat wij als vereniging kwijt willen. Kun je schrijven en heb je interesse? We horen graag van je.

Neem dan contact op met Joke Huisman via vrijwilligerswerk@rsi-vereniging.nl.

Wil jij een behandeling uitzoeken, uitproberen en erover schrijven? Eenmalig of regelmatig, het kan allebei. We horen graag van je: mediaredactie@rsi-vereniging.nl.

Weet jij een leuke manier van ontspannen die nog niet aan bod is geweest bij Relax!? Wil je deze rubriek eenmalig kapen om iets nieuws te proberen? Het kan! Mail ons: mediaredactie@RSI-vereniging.nl.